9 stycznia 2024

Upskilling w pracy

Zmienność i dynamika rynku pracy to niezaprzeczalny fakt. Szybki postęp technologiczny, automatyzacja procesów, zmienność sytuacji gospodarczej, ekonomicznej czy rozwój sztucznej inteligencji są jednymi z kluczowych czynników wypierających pracę ludzką na rynku pracy. Sytuacja ta wymaga ciągłego rozwoju kompetencji zawodowych pracowników, tak aby móc dopasować je do potrzeb i wymagań pracodawców. Jednym z rozwiązań jest reskilling i upskilling pracowników. Obie możliwości pozwolą pracodawcy inwestować w swoją firmę i zasoby pracowników. 
O reskillingu pisałam już wcześniej. Zajrzyj tutaj

Co oznacza zatem pojęcie upskillingu?

                       

Reskilling to przekwalifikowanie pracowników już funkcjonujących w strukturze firmy. Upskilling natomiast pozwala na nabycie nowych kwalifikacji w zupełnie odmiennej dziedzinie. Dzięki temu pracownik będzie w stanie dopasować się do sytuacji panującej na rynku pracy i nabyć nowe zasoby, przydatne w nowej branży. 

Upskilling to strategia poszerzania wiedzy i umiejętności, które możemy nazwać kompetencjami przyszłości. To zasoby, które będą kluczowe z punktu widzenia nowości pojawiających się na rynku pracy. Zdobycie nowych umiejętności przez pracownika, pozwoli mu na wykonywanie, nowych zadań lub awans. 

Inwestowanie w kadrę powinno stanowić jedno z najważniejszych celów każdego pracodawcy. Firma, która inwestuje w edukację swoich pracowników nie tylko zwiększa wydajność prowadzonych procesów czy projektów. Zyskuje przede wszystkim zmotywowanych i zaangażowanych pracowników, którzy dzięki poszerzonej wiedzy budują swoją pewność siebie w świecie pracy.

2 komentarze: