6 marca 2013

Jak wykorzystać Worda w tworzeniu CV?

W dzisiejszej rzeczywistości poszukiwania pracy, znajomość obsługi pakietu MS Office (ze szczególnym uwzględnieniem edytora tekstu) dziwić nie powinna. Elektroniczna aplikacja wymaga przesłania swoich dokumentów aplikacyjnych na konto pracodawcy. I tutaj często pojawia się problem. Ponieważ takie dokumenty należy najpierw przygotować. Istnieją dwa wyjścia: albo korzystamy z pomocy osób postronnych w ich przygotowaniu, bądź sami zajmujemy się tym zadaniem.
Tym razem - dla opcji numer 2 - chciałam zaproponować kilka rozwiązań mających na celu stworzenie ciekawego dla oka CV czy listu motywacyjnego. Zapraszam :)
MS Word 2010
- wykorzystanie w tworzeniu CV

Nasze CV wcale nie musi być szablonowe czy mało ciekawe. Elementy graficzne mogą dodać dokumentom aplikacyjnym atrakcyjności i tym samym zaciekawić potencjalnego pracodawcę. W tym celu można w podstawowym zakresie wykorzystać możliwości edytora tekstu Word.
Podstawowa edycja może oznaczać wykorzystanie  narzędzi głównych, takich jak: pogrubienie, kolor (czcionki czy wypełnienia), rozmiar i rodzaj czcionki, czy zastosowanie interlinii. Aplikacja może zostać sporządzona w postaci tabelki czy przy użyciu kształtów, jak drobnych elementów wzbogacającyh grafikę. Wykorzystać można tutaj kwadraty, prostokąty, linie, itp. Warto pamiętać jednak o formatowaniu tych elementów, tzn. zastosowaniu kolorów, odpowiedniej grubości konturów czy innych efektów tekstowych. Ciekawą formą są Cliparty. Niektóre z nich przy pomocy opcji edycji obrazu można rozgrupować i użyć jedynie niektórych elementów dla ozdobienia CV.
Zawsze jednak należy pamiętać, że wszystko musi współgrać i być "przyjemne" dla oka. Pamiętajmy tutaj o pierwszym wrażeniu, oczywiście cały czas mając na uwadze to, co najważniejsze - czyli zawartość merytoryczna.

2 komentarze: