26 lutego 2013

Jak efektywnie poszukiwać pracy?

Jak efektywnie poszukiwać pracy?
Postanowiłam podzielić  się moimi refleksjami dotyczącymi książki, która ostatnimi czasy nie znika z mojego biurka w pracy. Mam tutaj na myśli "Jak efektywnie poszukiwać pracy" J. Taylora i D. Hardy. Jest to pozycja godna polecenia, jako poradnik dotyczący poszukiwania pracy, dla każdej osoby która jest zaciekawiona tą tematyką - zarówno dla osób poszukujących pracy, jak i osób zajmujących się rynkiem pracy. Polecam szczególnie ze względu na:
  • bardzo ciekawe przykłady życiorysów zawodowych i listów motywacyjnych 
  • przykłady ćwiczeń, które mogą pomóc określić ideał pracy dla osób jej poszukujących
  • prostota języka pozwoli na zrozumienie wskazówek prezentowanych przez autorów
  • poruszane ważne tematy, które są bardzo istotne w poszukiwaniu pracy (np. gdzie szukać pomocy w procesie poszukiwania pracy, określanie planu poszukiwania pracy, zbieranie informacji o rynku pracy, itp.)

Jedynym minusem książki jest przedstawienie poszukiwania pracy w mocno amerykańskich realiach. Jednak patrząc na to nieco bardziej pozytywnie - jest to pewna forma inspiracji czy doza kreatywności, którą można wykorzystać w naszych realiach. W końcu musimy jakoś zaciekawić pracodawców swoją kandydaturą;)

Polecam:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz