19 lipca 2015

Bazy CV - jak zwiększyć swoje szanse na zatrudnienie?


Już od dłuższego czasu, na stronach internetowych wielu Powiatowych Urzędów Pracy, pojawiła się opcja dodania CV do baz aplikacji dostępnych dla pracodawców. Bazy te są tworzone przy współudziale Urzędów Pracy i w pewien sposób pozostają pod ich kontrolą.
 
Baza CV - jak to działa?
Głównym założeniem bazy miało chyba być stworzenie pewnego zaplecza kandydatów do pracy, z których aplikacji mogliby korzystać pracodawcy. Idea ciekawa.
Fizycznie "Baza CV" polega na zamieszczeniu swojego CV na stronie internetowej danego Urzędu Pracy, który akceptując nasze dane i kwalifikacje, udostępnia je dla pracodawców. Jeśli zgłasza się potencjalny pracodawca, to Urząd Pracy kontaktuje nas z taką osobą.
 
Efekty bazy
Przyznam szczerze, że przeglądając strony internetowe różnych Urzędów Pracy w Polsce, natknęłam się na niewielkie ilości CV kandydatów we wspomnianych bazach. Myślę, że jest to spowodowane małym zainteresowaniem samych pracowników Urzędów Pracy, jeśli chodzi o reklamę tej funkcji.

Bazę CV jako pomysł oceniam pozytywnie i dla kandydatów do pracy, i dla samych pracodawców.
Kandydaci do pracy po prostu zwiększają swoje szanse na zatrudnienie, a pracodawca "o każdej porze dnia i nocy" może poszukać interesujących go informacji na temat przyszłych pracowników.

W każdym razie zachęcam do zapoznania się z tematem, bo wszystko to, co zwiększa potencjalnie szanse na zatrudnienie - jest zwyczajnie warte uwagi.

1 komentarz:

  1. Witam, jestem na etapie szukania swojej drogi (chociaż mam już 37 lat). W mojej okolicy ciężko o fachową pomoc w doradztwie zawodowym. Czy jest szansa aby mi Pani pomogła? Jeśli tak to proszę o kontakt: dorotakoz5@wp.pl.
    Pozdrawiam.
    Dorota K.

    OdpowiedzUsuń