8 kwietnia 2013

Ze stresem za pan brat - cz. 2

Stres towarzyszy nam w ciągu całego naszego życia. Wychodząc z tego prostego założenia, mamy dwa wyjścia - albo się mu poddamy, albo zaczniemy z nim walczyć. Oczywiście zachęcam do pozytywnego spojrzenia na sytuacje stresujące i do walki z przeciwnościami, jakie pojawiają się na naszej drodze.

Walka ze stresem - kontrola i skuteczność
Jak walczyć ze stresem? Najlepiej byłoby się nie stresować. Ale tak nie zawsze można. Kontrolować? To już szybciej. Znaleźć własny sposób odreagowania? Też dobry pomysł.
Jakie pomysły na odstresowanie mają moi kursanci? Bardzo różne: począwszy od dużego wysiłku fizycznego (przekopanie ogródka, porządków w domu czy ćwiczeń), poprzez wyciszenie (samotny spacer po lesie, słuchanie uspokajającej muzyki, sen, medytacja), pozytywne nastawienie (otaczanie się pozytywnymi ludźmi, wewnętrzne motywowanie się do walki z przeciwnościami) czy wspomaganie się używkami (np. papierosami).

Tak naprawdę każdy z nas posiada własny, dobry dla siebie samego, sposób walki ze stresem. Przestawiam kilka, jako inspirację do własnej walki ze stresem:
  • ściskacze - to zazwyczaj gumowe piłeczki, które poprze ściskanie w dłoni pozwala się odprężyć i uwolnić od złych emocji,
  • medytacja i relaksacjanp. joga, medytacja, kontrolowanie oddechów, masaż, odpoczynek - sprawia, że człowiek wycisza się i jest bardziej spokojny,
  • realistyczny cel - ważne jest ustalanie co chcemy osiągnąć i w jakim czasie. W związku z tym istotne jest wyznaczanie realnych do osiągnięcia celów i realizacji zgodna z założonym planem działania,
  • unikanie stresu - koncentrowanie się na zadaniach, które dają nam satysfakcję. Są to czynności zastępcze mające na celu odciągnięcie nas od problemów,
  • uśmiech - nie od dziś wiadomo, że śmiech to zdrowie, więc warto się uśmiechać i z pogodą ducha podchodzić do każdego nadchodzącego dnia,
  • czas dla siebie -znajdź czas dla siebie, na swoje własne aktywności, które dają radość i satysfakcję, wyzwalają pozytywne nastawienie,
  • wyciszenie - czytanie książek, spokojna muzyka czy sen - to dobre komponenty wyciszenia naszej aktywności czy emocji,
  • muzyka -  śpiew ptaków, naturalne odgłosy lasu czy wody działają również wprowadzają w stan głębokiego relaksu.

Zapobiegaj stresowi, zanim się pojawi
Moja rada to aktywność i przeciwdziałanie sytuacjom trudnym, posługując się różnymi metodami i technikami działania, tak aby szybko radzić sobie z pojawiającymi się trudnościami. Warto również uświadomić sobie, że wysiłek który podejmujemy w celu "odstresowania" się przyniesie efekty. Wiara w powodzenie może okazać się kluczowa do poszukiwania własnego sensu życia.
Każdego dnia spotyka nas coś nowego. Traktujmy nowe wyzwania jako coś, co nauczy nas ciekawego spojrzenia na otaczającą rzeczywistość i nas samych, przystępujmy z ochotą do działania - to na pewno zaoowocuje:) 
 
 
Polecam:
Techniki relaksacyjne - Coach4u.pl
10 sposobów na pozbycie się stresu - MichałPasterski.pl
12 najskuteczniejszych sposobów na pozbycie się stresu - ProjektSukces.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz