Kiedy zaczynasz szukać pracy, musisz spodziewać się bezpośrednich spotkań z przyszłym pracodawcą. Wydaje się to dość oczywiste, prawda? Ale niestety nie dla wszystkich.
Dość często
osoby poszukujące pracy nie przygotowują się do spotkań z pracodawcą.
Nie są zatem gotowe na różnego rodzaju pytania, które może zadać
rekruter.
Ty bądź na to gotowy!
Standardowe pytania, które możesz spotkać na swojej rozmowie to:
- Zaprezentuj się w kilku zdaniach/ Powiedz nam coś o sobie.
- Jak oceniliby Cię Twoim poprzedni pracodawcy?
- Jakie są Twoje mocne i słabe strony?
- Jak widzisz się za 5 – 10 lat?
- Czego szukasz, jeśli chodzi o rozwój Twojej kariery?
- Opowiedz o swoich sukcesach i osiągnięciach, z których jesteś dumny.
- Z jakimi trudnościami spotykałeś się w poprzedniej pracy?
- Dlaczego zdecydowałeś się odpowiedzieć na naszą ofertę?
- Dlaczego właśnie Ciebie mielibyśmy zatrudnić?
- Czego nauczyłeś się na ukończonych przez Ciebie szkoleniach?
- Jakie są Twoje obawy względem tego stanowiska pracy?
- Co wyróżnia Cię na tle innych kandydatów na to stanowisko?
- Dlaczego opuściłeś ostatnie miejsce pracy?
- Co wiesz o naszej firmie/ naszej branży?
- Jakie są Twoje oczekiwania finansowe?
- Jakie masz oczekiwania pozapłacowe względem naszej firmy?
- Czy masz jakieś pytania?
Polecam:
Dla przypomnienia:
Rzeczowy i konkretny artykuł. Od siebie polecam jeszcze ten https://cvwork.pl/oczekiwania-finansowe/ z którego dowiesz się więcej na temat tego, jak rozmawiać o własnych oczekiwaniach finansowych na rozmowie o pracę.
OdpowiedzUsuńwspaniały blok i fajne treści
OdpowiedzUsuń