19 stycznia 2022

Ważne pojęcia w poradnictwie zawodowym nie zawsze polsko brzmiące

Lifelong learning – koncepcja uczenia się przez całe życie – proces uczenia się jest traktowany jako nieodłączny element życia człowieka i towarzyszy mu przez całe życie.
 
Reskilling to przekwalifikowanie pracowników już funkcjonujących w strukturze firmy. Wyposażenie ich w nowe kwalifikacje czy umiejętności może stworzyć możliwość wykonywania przez nich nowych zadań zawodowych i pełnienia nowych ról.
 
Interview to po prostu rozmowa kwalifikacyjna. Wbrew pozorom termin dość oczywisty, jednak dla wielu kandydatów do pracy pozostaje małą zagadką.
 
Assessment center – jedna z wielowymiarowych metod rekrutacji pracowników – proces oceny kompetencji, w którym obserwowani przyszli pracownicy oceniani są przez zespół sędziów kompetencyjnych (asesorów).
 
Outplacement stanowi program wsparcia dla pracowników firmy zwalnianych z przyczyn zakładu pracy. Wsparcie to obejmuje dość często pracowników zwalnianych grupowo i polega na wsparciu ich w poszukiwaniu nowej pracy.
 
Coaching jest procesem rozwoju człowieka, który skłania go do myślenia i inspiruje do rozwoju w zakresie zawodowym lub w zakresie własnego potencjału osobistego.
 
Soft skills to tzw. umiejętności miękkie – umiejętności społeczne stanowiące cechy charakteru człowieka, które są jego predyspozycjami osobowościowymi do pełnienia różnych ról w życiu.

4 komentarze:

  1. Świetny zbiór najbardziej istotnych słów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo wartościowy wpis, fajnie wyjaśnione najistotniejsze pojęcie w tym temacie. Dużo praktycznych porad można znaleźć na tym blogu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zwroty te warto znać choć wiadomo też się dogada bez ich wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten wpis jest bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń