Lifelong learning
– koncepcja uczenia się przez całe życie – proces uczenia się jest traktowany
jako nieodłączny element życia człowieka i towarzyszy mu przez całe życie.
Reskilling to przekwalifikowanie
pracowników już funkcjonujących w strukturze firmy. Wyposażenie ich w nowe
kwalifikacje czy umiejętności może stworzyć możliwość wykonywania przez nich
nowych zadań zawodowych i pełnienia nowych ról.
Interview to po prostu rozmowa
kwalifikacyjna. Wbrew pozorom termin dość oczywisty, jednak dla wielu
kandydatów do pracy pozostaje małą zagadką.
Assessment center – jedna z
wielowymiarowych metod rekrutacji pracowników – proces oceny kompetencji, w
którym obserwowani przyszli pracownicy oceniani są przez zespół sędziów
kompetencyjnych (asesorów).
Outplacement stanowi program wsparcia
dla pracowników firmy zwalnianych z przyczyn zakładu pracy. Wsparcie to
obejmuje dość często pracowników zwalnianych grupowo i polega na wsparciu ich w
poszukiwaniu nowej pracy.
Coaching jest procesem rozwoju
człowieka, który skłania go do myślenia i inspiruje do rozwoju w zakresie zawodowym
lub w zakresie własnego potencjału osobistego.
Soft skills to tzw. umiejętności
miękkie – umiejętności społeczne stanowiące cechy charakteru człowieka, które
są jego predyspozycjami osobowościowymi do pełnienia różnych ról w życiu.
Świetny zbiór najbardziej istotnych słów.
OdpowiedzUsuńBardzo wartościowy wpis, fajnie wyjaśnione najistotniejsze pojęcie w tym temacie. Dużo praktycznych porad można znaleźć na tym blogu.
OdpowiedzUsuńZwroty te warto znać choć wiadomo też się dogada bez ich wiedzy.
OdpowiedzUsuńTen wpis jest bardzo ciekawy
OdpowiedzUsuń