16 lutego 2019

Szkolenia on-line - czy gra warta jest świeczki?

Szkolenia i kursy on-line to temat, do którego sama przymierzałam się od dłuższego czasu. Przyznać muszę szczerze, że moje dotychczasowe próby szkoleń on-line niestety kończyły się fiaskiem, ale do czasu... Obecne formy szkoleń on-line to połączenie ciekawej wiedzy i ciekawej dla oka grafiki. Osobiście dla mnie to połączenie okazało się kluczem do sukcesu. Interaktywność szkoleń dużo bardziej motywuje do zgłębiania interesującej wiedzy w zaciszu domowym. Ten rodzaj szkoleń stwarza coraz więcej możliwości podwyższania swoich kwalifikacji, wiedzy i umiejętności zawodowych bez wychodzenia z domu. W dobie dynamicznych zmian zachodzących na rynku pracy, ciągłe uzupełnianie wiedzy wydaje się kluczowe. A szkolenia on-line potrafią sprostać temu wyzwaniu, jakie stwarza nam rynek pracy.

Wybrane zalety szkoleń on-line
  • możliwość wyboru miejsca i czasu szkolenia 
  • nauka, która nie koliduje z pracą czy innymi obowiązkami 
  • brak presji grupy, mogącej przyspieszać tok nauki 
  • określanie własnej dynamiki szkolenia 
  • tańsza forma szkoleń 
  • możliwość uczestniczenia w chatach, forach czy wideokonferencjach

Wybrane wady szkoleń on-line
  • brak motywacji i samozaparcia do nauki 
  • możliwość zajmowania się innymi czynnościami niż nauka, np. oglądaniem TV 
  • brak możliwości zadawania pytań, w sytuacji niejasności
  • brak bezpośredniego kontaktu z wykładowcą i grupą 
  • brak umiejętności obsługi komputera

Gdzie szukać ciekawych szkoleń on-line? (przykładowe portale, na które sama zaglądam)
  • Akademia PARP - bezpłatne szkolenia biznesowe (m.in. zarządzanie, umiejętności menadżerskie, marketing i sprzedaż)
  • Freelearning - bezpłatne szkolenia (kategorie m.in: rozwój osobisty, biznes i zarządzanie, informatyk, nauki ścisłe, nauki przyrodnicze)
  • Prezentacje NBP - bezpłatne prezentacje (kategorie m.in: finanse, przedsiębiorczość, system bankowy)

7 komentarzy:

  1. Myślę, że jak najbardziej warto takie szkolenia brać pod uwagę. Szczególnie jak myślimy o zmianie pracy i potrzebujemy dodatkowych kwalifikacji. Mój siostrzeniec jest teraz po szkole podstawowej i zastanawia się czy nie skorzystać z oferty kształcenia dualnego jaką oferuje https://edunet-poland.pl/ co myślicie o takim przygotowaniu do zawodu?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkolenia on-line to niestety obowiazek w dzisiejszych koronowych czasach:) Niemniej niezaleznie od gformy wg mnie zwyczajnie trzeba sie rozwijac i te szkolenia robic. Ja osobiscie tez zrobilam kilka (https://szkoleniaiso.edu.pl/audytor-wewnetrzny-systemu-bezpieczenstwa-informacji-iso-27001/) i mam poczucie ze jestem lepsza w tym co robie. Wiec niezaleznie od fachu, brac sie do roboty i sie szkolic!

    OdpowiedzUsuń
  4. No właśnie ja mam na oku szkolenia online, szczególnie dziś ważne. Wydaje mi się, że PCC Poland https://pccpoland.pl/ może przeprowadzić bardzo skuteczne szkolenia w mojej karierze. Chcę pracować na Państwowym wiele lat, to muszę się szkolić, by mnie nikt nie wygryzł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uważam, że tak. Wszelkiego rodzaju szkolenia i zdobywanie uprawnień jest na wagę złota. Możecie zaintersować się też ofertą https://sep-on-line.pl/ na uprawnienia SEP.

    OdpowiedzUsuń
  6. Generalnie rozwój pracowników jest bardzo istotny i na pewno trzeba w niego inwestować. Zwłaszcza jeśli mówimy o kadrze zarządzającej jak menadżerowie czy kierownicy

    OdpowiedzUsuń